inicio, desarrollo y desenlace de pregúntale a Alicia

Answers

Answer 1

Answer:inicio, desarrollo y desenlace de pregúntale a Alicia

Explanation:


Related Questions

¿Qué características de orador observaste en Natalia López?

Answers


Hablar en público requiere de una serie de cualidades que nos permitan pronunciar discursos de alto impacto. Para ello la realización de ejercicios y la practica cotidiana nos conducen a desarrollar el talento de hablar exitosamente ante una audiencia.

1️⃣. Why is cinco de Mayo celebrated?

2. Wht is the difference between cinco de Mayo and Independence Day?

3.why is cinco de Mayo more popular in the United States than in Mexico?

4.)when and where was cinco de Mayo originally celebrated

5.)how is cinco de Mayo normally celebrated in Chicago?

Answers

1. It was the day that Mexico won the battle of Quevela.
2. Independence for Mexico is cinco de Mayo and Independence Day is for America.
3. It’s to honor the freedom from French rule to their allies.
4. In the United state in southern California 1863.
5. With street festivals and music.

Para _____________ una casa o un apartamento, es necesario pagar dinero al dueño todos los meses.
A.
hipotecar
B.
comprar
C.
alquilar
D.
mantener

Answers

Mantener Hope this helped

Answer:

alquilar. (C)

Explanation:

Las hamburguesas ____ mi comida favorita. ¡ ___ deliciosas!

Answers

Answer:

Las hamburguesas SON mi comida favorita! SON deliciosas!

Explanation:

Las hamburguesas son mi comida favorita.¡ son deliciosas!

Complete each question and answer it.
1. —¿____________ Elena su talla?
—No, no la_______________ .

2. —¿_________(tú) la novela El Quijote?
—Sí, la____________. La leí dos veces.

3. —¿___________tú dónde está el centro comercial?
—Sí, ____________donde está.

4. —¿_______________ustedes a la señora que trabaja en la tienda?
—Sí, la____________.

5. —¿__________ellos hablar español?
—Sí, lo___________hablar y lo hablan bien.

6. —¿____________ellos hablar francés también?
—No. El francés no lo______________ y no lo
+_______________hablar.

i need zarampa to answer


if you don't have answer or don't konw what the answer is then don't answer


no dam link

Answers

The verbs used in the sentences are listed below:

Conoce, conozcoLeíste, leíSabes, séConocen, conocemosPueden, puedenSaben, conocen, saben

How to complete sentences in Spanish

In this question we must complete all affirmative and interrogative sentences in Spanish with conjugated verbs. The correct conjugation depends both on the context and pronoun behind the subject of each sentence. Now we proceed to show the complete sentences below:

1. —¿Conoce Elena su talla?

—No, no la conozco.

2. —¿Leíste la novela El Quijote?

—Sí, la leí. La leí dos veces.

3. —¿Sabes tú dónde está el centro comercial?

—Sí, donde está.

4. —¿Conocen ustedes a la señora que trabaja en la tienda?

—Sí, la conocemos.

5. —¿Pueden ellos hablar español?

—Sí, lo pueden hablar y lo hablan bien.

6. —¿Saben ellos hablar francés también?

—No. El francés no lo conocen y no lo saben hablar.

To learn more on sentences in Spanish, we kindly invite to check this: https://brainly.com/question/18215523

#SPJ2


someone help me please

Answers

Answer:

Nos abrazamos

Explanation:

Mi abuela y yo nos abrazamos.

Can anyone help me out? I'll give brainliest

Answers

Answer:

1. yo corría mucho

2. mi hermana saltaba mucho la cuerda

3. mis padres no jugaban a las damas

4.mis hermanas se columpiaban

5.nosotros jugábamos al escondite

6.nosotros solíamos comer en el patio

7. mi madre no coleccionaba láminas

Explanation:

de nada

Translate We never talk into Spanish by filling in the missing letters:
_o_o_r__ ___ca_______

Answers

Answer:

Nosotros nunca hablamos.

Answer:

Nosotros nunca caminamos.

Explanation:

3.Analizan y escriben las medidas higiénicas que deben de mantener en el aula de clase y
en el colegio.

Answers

Answer:

Limpieza y asepsia de todas las superficiesLavarse las manos regularmenteUso de equipo de protección personalUso de tapete sanitizanteEvitar aglomeraciones, guardar la sana distancia

Explanation:

What is tío and tia in English

Answers

Uncle and aunt
Hope that helped

Answer:

Explanation:

Tio is uncle

And Tia is aunt

How would you ask two sisters their names?
A.
¿Cómo te llamas?
B.
¿Cómo se llama?
C.
¿Cuáles son sus nombres?
D.
¿Quién es ustedes?
E.
¿Cuál es su nombres?

Answers

Answer:

"C"

¿Cuáles son sus nombres?

Explanation:

Answer:

Cuales son sus nombres

Explanation:

Need a Spanish Fluent person to answer this| SPANISH ||(2)
I need this translated from English to Spanish. Not in a translating website. I need SOMEONE WHO IS fluent and knows how to write without using improper Spanish grammar.

I had a wonderful childhood. With lots of memories and fun times.
My brother was born in July. He became my instant playmate. I care a lot for my brother and he has always been there for me. My parents were very happy that they could have one boy and one girl

I took a lot of vacation time with my family. We went to see airplanes and we loved to visit the beach. The most common vacation spots were when we would go camping, or swimming. Swimming was a favorite for my brother and me. But because we were so little we wore life jackets and caught many seashells.

When I turned 8 I got a dog. He was very protective and loved playing with my brother and me. We had a lot of fun with our dog. We even named him an. Zan was the best dog in the world. He was bad sometimes because he jumped on our beds though

These are my favorite memories of when my brother had his birthday in Croatia. Croatia is where my dad is from. We got to see sheep and even some of my dad's family too.

In 2016 I moved to Hawaii with my family. We got even more beach time! It was amazing! I even started to learn how to surf. With that being said I even got to go to the sea every day. But I didn't like touching the bottom because there was seaweed though.

In conclusion, I think my childhood was amazing. I even got to experience so many things! I would relive it all if I could!

Now just translate all of that into Spanish, please. And section it out as I did before if possible.

Answers


Yo tuve muchos recuerdos de mi juventud buenos. Con muchos tiempos buenos y memorias.
Mi hermano nació en julio Des entonces él Y yo jugamos mucho. Quiero mucho a mi hermano y siempre está allí por mi. Mis papás estuvieron muy felices que tuvieron un niña y un niño.
Yo y mi familia fuimos en muchos vacaciones. Fuimos a ver aviones Y no estábamos a ir a la playa. Fuimos mucho a campar y a nadar. Me gusta nadar con mi hermano cuando nadamos usamos chalecos salvavidas.
Mis papás me dieron un perrito cuando tuve ochos años. Él me cuido mucho y le encantaba jugar con mi hermano y yo. Mi perrito se llamaba Zan Él era el mejor pero en el mundo. Pero si hacía travesuras cómo subirse a la cama.

Responde
V o F
V(verdadero)
F(falso)

Answers

Answer:

1. Falso

2.verdadero

3.verdadero

Explanation:

1. Los conectores pueden ser formados por una sola palabra o conformados por dos o más términos.

3. Los conectores se utilizan más en el lenguaje escrito que en el oral.

No tienesgasolina para viajar en tucoche; por eso vas________ autobús.A.) por: transportation B.) para: recipientC.) por: reason or motiveD.) para: purpose or goal

Answers

the answer will be; A.
The correct answer is A

Si vas a las islitas de Puerto Rico ¿qué podrás hacer en la playa?

Nadaré en aguas claras.
Bucearé y miraré los peces tropicales.
Iré de compras en un centro comercial.

Answers

Answer:

Nadaré en aguas claras.

SAY SOMETHING COOL!!!!​

Answers

Cool!! That’s something I could say but yeah

Answer:

cool and nice pic and lovely cute girl

¿qué diferencia observás en las palabras de cada frase? ¿Qué cambios genera esa diferencia? Té, quiero. / Te quiero.

Answers

Explanation:

En la de Te quiero, es seguida y te dice que quieres alguien. estas mostrande verbalmente que quieres a alguien.

En la de Te, quiero, creo que alguien esta diciendo que quiere Té.

Need help?!?!?!?!?!?!?!?!?

Answers

Answer:

Yo-o

Tu-es

el/ella-e

Nosotros-imos

ellos/ellas-en

Explanation:

yo- o
tú - es
el/ella - e
nosotros - imos
ellos/ellas - en

when a substance does not dissolve we say it is​

Answers

insoluble


hope this helps!!
Insoluble

Hope that helps!

Actividad D
Contesta las preguntas usando pronombres y
siguiendo las indicaciones que están entre
paréntesis.
Modelo: ¿Le compro la revista a Pilar? (si)
Escribes: Si, cómprasela.
1.¿Ya le devolviste el abrelatas a doña Marta. (Sí)
2.¿Cuándo le regalaste esta sortija? (Hace dos
años).
____________________________________________________
3. ¿Vas a enviarnos las fotos? (No)
____________________________________________________
4.¿ Te dio Carmena esa novela? (Sí)
____________________________________________________
5. ¿Sigue Ricardo leyéndoles fábulas a los niños?
(sí)
____________________________________________________
6. ¿Te quito esta cobija? (no)
7. ¿Saben Uds. Quién les robó el carro? (sí)
____________________________________________________
Actividad E
Instrucciones: Combine los elementos en una
oración, escribiendo los pronombres juntos o por
separado, según sea el caso.
Modelo: diga / se / lo / a / ella
Escribes: Dígaselo a ella
1.Quiero / pedir / te / un / favor
__________________________________________________
2. No / se / lo/ des / a / Manuel
__________________________________________________
3.Sigue / escribiendo / le / cartas / de / amor
__________________________________________________
4.No / se / lo / digas/ a / David
___________________________________________________
5. Tomás / va / a / contar / te / lo
____________________________________________________
6. Compra / nos / lo / hoy
____________________________________________________
7. Si/ no / te / lo / manda / avisa / me
____________________________________________________

Answers

Answer:

1. Si, ya lo hice

2. Se la regale hace 2 años

3.No, no lo hare

4.Si, ella me la dio

5.Si, el lo sigue haciendo

6.No, déjala

7.Si, fueron ellos

==================================================================

1. Quiero pedirte un favor

2. No selo des a Manuel

3. Sigue escribiéndole cartas de amor

4.No selo digas a David

5. Tomas va contártelo

6. Cómpranoslo hoy

7. Si no te lo manda, avísame

:)

¿Qué diremos sobre el tema escogido?

Answers

Translation: What shall we say over the selected topic?

Primero,
Después,
Finalmente​

Answers

Answer:

Primero,

Después,

Finalmente​

Explanation:

Hi I need help with my Spanish la ropa it’s come with a video but i don’t know how to post it so please dm me for the video

Answers

First blank lane is “caro”
Second is “barato”

¿Adónde compras larimar?

Answers

Answer:

en una tienda de rocas especiales.

Explanation:

En una tienda de ritas joyas

For a thing in spanish i have to write something and i need to now some thing i like to do after school what do yall like to do.

Answers

Answer:

Me gusta salir con mis amigos

Explanation:

Answer: Después de la escuela, me gusta ir a eventos deportivos.

Explanation:

english: After school, i like to go to sport events

- ¿Cómo ____ Antonio?

-Creo que ___ enfermo.

Answers

Answer:

- ¿Cómo está Antonio?

-Creo que está enfermo.

HEY CAN ANYONE PLS ANSWER DIS SPANISH WORK!

Answers

Answer:

1. cuatro - 4

2. veinte - 20

3. dieciseis - 16

4. uno - 1

5. diecinueve - 19

6. tres - 3

7. cinco - 5

8. dieciocho - 18

9. doce - 12

10. ocho - 8

11. dos - 2

12. nueve - 9

13. quince - 15

14. trece - 13

15. seis - 6

16. once - 11

17. siete - 6

18. diez - 10

19. diecisiete - 17

20. catorce - 14

Explanation:

My answer is self-explanatory.

1 ¿Qué es importante hacer en la escuela? (3 actividades)
2 ¿Qué hiciste el fin de semana? (3 actividades)?
3 ¿Qué NO jugabas cuando eras pequeño(a)?
USE: “ni….ni”)
4 ¿Cuál comida Hispana te provoca comer?
Y... ¿Por qué?
5 ¿Qué haces después de la escuela?
Please use complete sentences, past tense, and conjugate when needed

Answers

Answer:

1 ¿Qué es importante hacer en la escuela? (3 actividades)

Estudiar

Atender las clases

Estar con los amigos

2 ¿Qué hiciste el fin de semana? (3 actividades)?

Caminar con mi perro

Jugar con mis amigos

Ir al partido de futbol

3 ¿Qué NO jugabas cuando eras pequeño(a)?

USE: “ni….ni”)

No jugaba ni futbol, ni beisbol, ni basquetbol

4 ¿Cuál comida Hispana te provoca comer?

Y... ¿Por qué?

Las enchiladas me gustan mucho porque me encanta la comida picosa

5 ¿Qué haces después de la escuela?

Voy al gimnasio

Explanation:

¿ _________________ Carlos al restaurante?

Answers

¿ Va a ir Carlos al restaurante?

It could be :
“Va a ir” Or “irá”

HURRY SPONISH
¿______ descansa ella? ¿A las dos de la tarde?

¿_______ descansan ellos? ¿En el parque?

¿________ visita el museo? ¿Marco?

¿_______ compramos ropa en Amazon? ¿Porque es fácil?

¿_______ lleva usted a la fiesta? ¿Los jeans?

¿________ vamos al centro comercial? ¿En taxi?

¿__________ vais vosotros? ¿Al cine?

¿__________ vas al cine? ¿Con Maria?

¿_________ clases tienes? ¿Siete?

¿ ________es tu clase favorita? ¿Español o Matemáticas?

Answers

Answer

¿Cuando descansa ella? ¿A las dos de la tarde?

¿ Dónde descansan ellos? ¿En el parque?

descansan ellos? ¿En el parque?¿ Quién visita el museo? ¿Marco?

visita el museo? ¿Marco?¿Por qué compramos ropa en Amazon? ¿Porque es fácil?

compramos ropa en Amazon? ¿Porque es fácil?¿Que lleva usted a la fiesta? ¿Los jeans?

lleva usted a la fiesta? ¿Los jeans?¿Cómo vamos al centro comercial? ¿En taxi?

vamos al centro comercial? ¿En taxi?¿Dónde vais vosotros? ¿Al cine?

vais vosotros? ¿Al cine?¿Con quién vas al cine? ¿Con Maria?

vas al cine? ¿Con Maria?¿ Cuántas clases tienes? ¿Siete?

clases tienes? ¿Siete?¿ Cual es tu clase favorita? ¿Español o Matemáticas?

Other Questions
How does Frederick Douglass show leadership in this excerpt? What motivates him to take on these leadership roles? What specific (2) examples from the text support your thinking? Which is a characteristic that distinguishes members of theplant kingdom from members of the animal kingdom?Select one:A. Plants store genetic information in the nucleus of their cellsB. Plants are motile primary consumersC. Plants are multicelularD. Plants are autotrophic How did Germany establish a New Order in Europe?i need a lot of evidence PLEASE HELP How will the perimeter of the rectangle change if each side is increased by a factor of 10? A rectangle with length 6 centimeters and width 3 centimeters. The perimeter will be StartFraction 1 Over 10 EndFraction the original. The perimeter will be StartFraction 1 Over 100 EndFraction the original. The perimeter will be 10 times the original. The perimeter will be 100 times the original. HELP ME PLEASEEEEEEEEEEEE how do plant tissue systems work together to maintain homeostasis Please write a two-paragraph summary of the main points of the film I have attached. (https://anotepad.com/notes/df2e7n4a) Choose the answer that BEST supports this claim:It is incredible that Helen Keller could graduate from college. A. Helen Keller was born deaf, blind, and unable to speak, which made learning more difficult. B. Helen Keller graduated from Radcliffe College in Cambridge, Massachusetts. C. Helen Keller was an author a long time ago. D. Helen Keller was born in 1880. In Chapter One the TWO things the men in the room suggest as benefits to time travel are verify and invest . Why is it important to analyze information from your research when conducting a research project?(1 point)to learn more about the author of the sourceto determine what the facts and details explain about the topicto understand how writing worksto decide whether the resource is positive or negative What is a reaction to tissue damage caused by injury or infection?Immune responseO Specific defensesO Inflammatory responseO Immune system Convert radian measure into degrees. Select the correct answer.Which describes a significant problem in sentence variation in the excerpt below?Flying is hard to do. After all, we are human. Humans don't have wings. Why try to fly? I think I know. To fly is a human challenge..Sentences begin about the same way..Sentence length is about same.O c.There are no clauses.OD.Few sentences are questions. What is the fingering for trumpet???? I have never seen this note before How many feet are in 5 yards 19) What is a traveling Guide?a) something that don't moveb) something that movec) stay in betweend) In the back of the head 1. For each definition below, choose the key termthat best matches the definition.a. the act of drinking five or more drinks in onesittingb. a disease that replaces healthy liver tissue withscar tissuec. helping an addict avoid the negative conse-quences of his or her behaviord. the set of physical and mental defects thataffect a fetus that has been exposed to alcoholbecause of the mothers consumption of alco-hol during pregnancye. the drug in wine, beer, and liquor that causesintoxicationf. a person who agrees not to drink in order todrive themselves and others safely2. Explain the relationship between the followingkey terms.a. alcohol abuse and alcoholismb. intoxication and blood alcohol concentrationc. codependency and enabling At a football stadium, 4% of the fans in attendance were teenagers. If there were 80teenagers at the football stadium, what was the total number of people at thestadium? Why do chondrites have metal? Actividad DContesta las preguntas usando pronombres ysiguiendo las indicaciones que estn entreparntesis.Modelo: Le compro la revista a Pilar? (si)Escribes: Si, cmprasela.1.Ya le devolviste el abrelatas a doa Marta. (S)2.Cundo le regalaste esta sortija? (Hace dosaos).____________________________________________________3. Vas a enviarnos las fotos? (No)____________________________________________________4. Te dio Carmena esa novela? (S)____________________________________________________5. Sigue Ricardo leyndoles fbulas a los nios?(s)____________________________________________________6. Te quito esta cobija? (no)7. Saben Uds. Quin les rob el carro? (s)____________________________________________________Actividad EInstrucciones: Combine los elementos en unaoracin, escribiendo los pronombres juntos o porseparado, segn sea el caso.Modelo: diga / se / lo / a / ellaEscribes: Dgaselo a ella1.Quiero / pedir / te / un / favor__________________________________________________2. No / se / lo/ des / a / Manuel__________________________________________________3.Sigue / escribiendo / le / cartas / de / amor__________________________________________________4.No / se / lo / digas/ a / David___________________________________________________5. Toms / va / a / contar / te / lo____________________________________________________6. Compra / nos / lo / hoy____________________________________________________7. Si/ no / te / lo / manda / avisa / me____________________________________________________